Min Konto
Fri frakt ved kjøp over 1000kr
Search

Vilkår og betingelser

GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER

1. Bestilling

Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.

Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til unveiledcandles@hotmail.com, der du opplyser om hvilken ordre det gjelder og feil.

 

Kansellering av ordre kan gjøres såfremt vi ikke har laget sending eller bestilt henting av din bestilling. Ordre som er sendt fra oss kan ikke kanselleres. Les under punkt 4. Angrerett, hvis du vil returnere din bestilling etter mottakelse.

 

Kjøper har selv ansvar for å skrive inn gyldig adresse.

 

2. Levering
Våre leveringstider avhenger av hvor du bor i Norge. Normal leveringstid er 2-7 dager, les mer under frakt og levering.
Ordre pakkes og sendes innen 2-7 virkedager (man-fre), såfremt annet er oppgitt eller avtalt med kjøper. Vi oppdaterer på nettsiden hvordan situasjonen ligger når det kommer til hvor raskt en ordre kan behandles og sendes.

 

Mail med sporing/bekreftelse på at pakke er på vei sendes så fort sending er bestilt. Dette vil ikke nødvendigvis si at pakken er sendt, men at sendingen er forventet.

Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: unveiledcandles@hotmail.com.

 

Kjøper har selv ansvar for å skrive inn gyldig adresse. Er du ikke registrert på adressen. kan vi ikke garantere at pakken kommer fram. Se punkt under.

- Ved retur til oss pga. feil adressering vil det påløpe et gebyr på 60-105kr.

 

 

INTERNATIONAL CUSTROMERS

- Non trackable shipping methods are shipped on customers responsibility, we highly recommend that customers choose a trackable shipping option. when shopping with us/internationally.

- International customers can choose between two options: tracking and no tracking.- - Unveiled are not responsible for any additional customs charges or fees.

- Failed attempt to pay customs/fees resulting in return of your order, will result in a fee on 250NOK billed to the customer.

 

2.1 Ødelagte lys

Har du vært uheldig å mottatt lys som er ødelagte vil vi at du sender oss en mail med bilder av skadene, så hjelper vi deg videre. Dette må gjøres samme dag som pakken er mottatt av kjøper. Vi står ikke ansvarlig for ripe- eller fallskader gjort av kunde.

Vi erstatter alle lys som er ødelagt ved mottakelse. I noen tilfeller vil du måtte returnere det ødelagte lysen til oss på vår regning.

 

2.2 Ødelagte lys + retur

Har du mottatt et ødelagt lys grunnet levering vil vi kun kunne tilby å erstatte lysene, vil du ikke motta erstatningslys må lyset returneres på kjøpers regning for å få tilbakebetalt kostnaden for lyset. Vi vil ikke kunne refundere kostnader knyttet til frakt.

 

3. Priser

Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.

Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil grunnet menneskelig svikt.

 

4. Angrerett

Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt varen du har bestilt.

 

4.1 Når du bruker angreretten din:

- Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til unveiledcandles@hotmail.com I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.

- Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager).

- Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene skal derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.

- På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.

 

4.2 Angreretten gjelder ikke for:

- Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.

- Produkter av karakter forseglet lyd eller bildeopptak og hvor forseglingen er blitt brutt av deg.

- Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.

- Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.

- Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.

- Løsnummer av aviser eller magasiner.

For mer om angrerettloven,  se her.

 

5. Reklamasjon og klager

Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger. Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.

Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

 

5.1 Hvordan gå fram ved reklamasjon

- Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til unveiledcandles@hotmail.com der det oppgis navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.

- Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.

- Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.

 

6. Ansvarsbegrensning

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.

Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.

Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

 

7. Produktinformasjon

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

 

8. Om UNVEILED 

Bedriftsnavn: UNVEILED AURHEIM

Selskapet har sin lokasjon i Stjørdal. Selskapets postadresse er Motrøa 7, 7510 SKATVAL.

ORG NR 926 013 432

Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til unveiledcandles@hotmail.com eller bruke kontaktskjema/chat med din henvendelse, så hører du fra oss innen kort tid.

 

9. Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)

I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.

 

10. Personopplysninger

Ved å handle hos UNVEILED godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
UNVEILED er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

 

Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.

 

10.1 Hva er personlig informasjon?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

 

10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?

For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.

Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.

 

10.3 Rettslig grunnlag

I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.

Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.

 

10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?

10.4.1 Betalingsleverandør

Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.

Betalingsleverandører vi bruker er: Klarna, visa og mastercard.

 

10.4.2 Leveringsselskap

For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.

Leveranseselskap vi jobber med er: BringPostenHeltHjem og Postnord.

 

10.4.3 Nyhetsbrev

Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.

Vi sender maks tre epostkampanjer i måneden.

 

10.5 Innsynsretten

Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.

 

10.6 Rett til rettelse

Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.

 

10.7 Retten til å bli glemt

Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.

Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).

 

10.8 Ansvarlig for databeskyttelse

UNVEILED er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.

 

10.9 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon

Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.

 

11. Endringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

 

12. Tvist og valg av lov

Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.

Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.

Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.